ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

عرضه تخم‌مرغ فاقد «نشانه‌گذاری» در خراسان‌رضوی ممنوع می‌شود 

  • کد خبر: ۲۰۴۶۰۲
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
عرضه تخم‌مرغ فاقد «نشانه‌گذاری» در خراسان‌رضوی ممنوع می‌شود 
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ۲۵ دی ماه جاری، در جهت ارتقای کیفیت بهداشتی، عرضه و فروش تخم‌مرغ فاقد نشانه‌گذاری ممنوع می‌شود.  

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد مهدی احمدی در این‌باره تصریح کرد: از تاریخ ۲۵ دی‌ماه عرضه و مصرف تخم‌مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه شامل انواع فروشگاه‌های سطح شهر و روستا یا مراکز مصرف نظیر قنادی‌ها، رستوران‌ها و.. ممنوع است.  

وی عنوان کرد: تخم‌مرغ نشانه‌گذاری شده باید دارای تاریخ تولید، تاریخ انقضا و نام مرغداری بر اساس پروانه بهداشتی بهره‌برداری بر روی تخم‌مرغ باشد و درصورتی‌که مرغداران یا مراکز بسته‌بندی بخواهند از نشان خاصی به جای نام مرغداری استفاده کنند باید این نشان (لوگو) دارای گواهینامه ثبت علامت از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به نام خود متقاضی بوده و قبل از درج بر روی تخم‌مرغ، درخواست استفاده از این نشان را باید کتبا به همراه گواهی ثبت مربوطه به اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان ارسال کنند.  

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مرغدارانی که فاقد دستگاه‌های «جت پرینتر» ویژه نشانه‌گذاری هستند حق عرضه مستقیم محصولات خود به مراکز عرضه و مصرف را نداشته و تا زمان تهیه تجهیزات موردنیاز باید با گواهی بهداشتی حمل صادره توسط مسئول فنی بهداشتی مرغداری، تخم‌مرغ‌های خود را برای نشانه‌گذاری به مراکز بسته‌بندی مجاز دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری از دامپزشکی منتقل و سپس به مراکز عرضه و مصرف ارسال کنند.  


وی افزود: دراین راستا از اول بهمن ماه مرغداران محترم باید از کارتن‌های اختصاصی واحد تولیدی خود با درج مشخصات چاپی ثابت بر روی کارتن و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی کارتن با استفاده از جت‌پرینتر یا نهایتا مهر استفاده کرده و حق حمل و عرضه تخم‌مرغ با کارتن‌های فاقد مشخصات یا با عناوینی که در این چند ساله اقدام می‌شده است و بر روی همه کارتن‌ها فقط عبارت تخم مرغ روز درج می‌شود را ندارند و مشخصات ثابتی که باید به صورت چاپ شده بر روی کارتن درج شود، شامل نام مرغداری براساس پروانه بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی، آدرس مرغداری، شماره پروانه بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی است و در ضمن تاریخ تولید و انقضای محموله باید به صورت «جت پرینتر» یا مهر خوانا و در ابعاد و اندازه مناسب بر اساس روز تولید و بر اساس ضوابط دامپزشکی و با نظارت مسئول فنی بهداشتی بر روی کارتن درج شود. بدیهی است تخم مرغی که در این کارتن‌ها ارسال می‌شود باید دارای نشانه‌گذاری کامل براساس موارد ذکر شده دربالا باشد.  


احمدی یادآور شد: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و تعاونی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار موظف به اطلاع‌رسانی به مجموعه تحت نظارت خود هستند.  
وی افزود: همه واحد‌های صنفی فعال در امرپخش، عرضه و مصرف تخم‌مرغ شامل مراکز عرضه خرد و عمده، رستوران‌ها، قنادی‌ها و ... موظف به استفاده از تخم‌مرغ نشانه‌دار با قابلیت ردیابی کامل این‌گونه تخم‌مرغ‌ها در بسته‌بندی‌های مجاز یا در کارتن با مشخصات کامل و با مجوز بهداشتی مرتبط و معتبر هستند و تخم‌مرغ باید در یخچال با دمای بالای صفر و حداکثر ۸ تا ۱۰ درجه نگهداری و عرضه شود.  


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی اظهار کرد: مسئولان فنی و بهداشتی مرغداری‌های پرورش‌دهنده مرغ تخم‌گذار استان مکلف به نظارت کامل بر روند تولید بهداشتی و نشانه‌گذاری معتبر و صحیح و صدور مجوز‌های بهداشتی مربوطه بر اساس موازین قانونی اعلام شده هستند.  

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۵ دی ماه جاری، هرگونه تخم‌مرغ فاقد مشخصاتی که در بند‌های بالا مشروح آن یادشد، مشاهده شود به عنوان محصول فاقد هویت ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم و دریافت هزینه آزمایشات مربوطه از مرکزی که تخم‌مرغ فاقد هویت در آن مشاهده و توقیف شده، در صورت قابل مصرف بودن فقط به مصارف صنعتی خواهد رسید.  

او در پایان یادآور شد؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->